فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

وقتی همکاری نیست کار گروهی جواب نمیدهد

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

تهران – خبرنگار آسیب نیوز : خانم جابری کارشناس مسئول آسیب های اجتماعی بهزیستی: اولویت بندی آسیب ها مشخص است و همیشه در کنار موضوع آسیب ها موضوع قانون هم وجود دارد و ما معمولا مشکلات یا خلا های قانونی داریم . به عنوان مثال ،درباره کودکان خیابانی تا زمان مشخصی خوب پیش رفت و اجرا شد و این یک نظر حاکمیتی از جانب فرماندار بود .

در این باره دادستانی اعلام کرد که اگر کودکی بیش از یک بار از خیابان جمع آوری شود ، جرم تلقی شده و خانواده ها احضار شوند ،متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد و دادستانی هیچ اقدامی نکرد .

یکی از لازمه های پیشگیری موضوع فرهنگ سازی است که متاسفانه صدا و سیما در این زمینه به هیچ عنوان همکاری نمی کند.

ما خانواده هایی را شناسایی کرده ایم که روزانه 600هزار تومان از کودکشان درآمدزایی داشتند . بارها در موضوع آسیب کارگروه تشکیل شده ولی متاسفانه در عمل هیچ حاصلی نداشته و تمام ارگان ها کنار کشیده اند. بالاترین آمار اورژانس های اجتماعی در مورد کودک آزاری بوده ولی واقعا قانون در این مورد هیچ کاری نکرده است .

موضوع دیگر کارگروه که تشکیل می شود ، در صورت عدم انجام صحیح کار توسط یک سازمان ، هیچ بازخواستی از آن سازمان نمی شود .

73درصد از کودکانی که شناسایی شده اند ، افغانستانی هستند ، ولی اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی کاملا خود را کنار کشیده است.  , و این در حالی است که ما می خواهیم از آسیب پیشگیری کنیم ؛ چگونه باید این کار را انجام دهیم در حالی که ورودی کشور باز است و اتباع خارجی به راحتی وارد کشور می شوند ؟!

به هر حال بهزیستی در اجرا ، اطلاعات در مورد اولویت بندی آسیب ها ، آموزش و آگاه سازی آمادگی همکاری دارد .

گر چه من معتقدم کار گروهی تا به حال در این موضوع واقعا جوابگو نبوده ؛ متاسفانه همه تا نیمه راه می آیند و مواردی تصویب می شود ، ولی در عمل سازمان ها یک به یک کنار می کشند و نهایتا هیچ کاری پیش نمی رود.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *