فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

پدرها و مادر ها، تغییر را از خودتان شروع کنید!

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

هران – خبرنگار آسیب نیوز : در طی برگزاری کارگاه خانواده که به همت بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی و دبیرستان هیات امنایی شهید فیاض بخش در روز 11 بهمن ماه برگزار شد، خانم دکتر ساسان نژاد، روانشناس خانواده درمانی، مسائل و مشکلات نوجوانان را مطرح کرده و از تغییرات روحی و جسمی انها در دوره بلوغ گفت. وی از خانواده ها درخواست کرد تا ارتباط دوستانه و نزدیکتری با فرزندان خود داشته و از این طریق بتوانند بهتر و موثرتر به فرزندان خود کمک کنند.

وی در ادامه افزود : دوران بلوغ یکی از مهم ترین و حساس ترین دوران زندگی هر فرد هست که می تواند تاثیر بسیاری بر سرنوشت هر فرد داشته باشد. پدرها و مادرها باید آموزش ببینند تا با کمک آنها فرزندان این دوره را به خوبی طی کنند.

ساسان نژاد گفت : ریشه بیشتر رفتارهای ناهنجار فرزندان در رفتار والدین پنهان شده است. وقتی در خانواده پدر و مادر مشکل داشته باشند و مشکلات را ارجح بر فرزندان خود بدانند، فرزندان با رفتارهای متفاوت مانند سیگار کشیدن، مصرف قلیان، رفتارهای پرخطر جنسی، پرخاشگری و … سعی در جلب توجه والدین می کنند. والدین برای رفع مشکلات فرزندان خود اول باید از خودشان شروع کنند. باید تغییر را از خود شروع کنند تا فرزندانشان به آرامش رسیده و بتوانند دوره بلوغ را با موفقیت طی کنند.

در ادامه کارگاه مادران از نگرانی های خود درباره نوجوانشان پرسیدند و از ایشان برای حل مشکلات خود سوال کردند.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *