فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

پلیس فتا تهران بزرگ در کنار تشکل های مردم نهاد و سمن ها

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در حاشیه نشست هم اندیشی با گروهی از تشکل های مردم نهاد با مدیریت بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی از حمایت جدی پلیس فتا از بنیاد خبر داد.

بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی با مجوز سازمان بهزیستی کشور و همکاری و هماهنگی بین بخشی دستگاه های مختلف از جمله معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری،فنی حرفه ای،هلال احمر،امور اجتماعی استانداری و دستگاه های مرتبط با حوزه آسیب های اجتماعی به ویژه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند.

این بنیاد با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و نوپدید از جمله آسیب های فضای مجازی،اعتیاد و عوارض آن،حمایت از زنان آسیب دیده،کودکان کار،کودک آزاری و…  همچنین راه اندازی مرکز توانمند سازی و جامعه پذیری افراد،فعال شده است.

همچنین برگزاری دوره های آموزش پیشگیرانه از جمله مهارت های زندگی برای گروه های سنی مختلف،آموزش پیش از ازدواج،پس از ازدواج،صیانت از خانواده،ارتقاء سلامت،فرزند پروری،اصول والدگری در فضای مجازی ، آموزش های مرتبط با پیشگیری از اعتیاد و آسیب های نوپدید،آموزش های مرتبط با مباحث روانشناختی و مشاوره تربیت مربی به روش های کارگاهی،همایشی،نمایشگاهی و همچنین اجرای طرح های پژوهشی،جمع آوری آمار و اطلاعات مستند از آسیب های موجود در استان ها و ارائه راهکارهای پیشگیرانه مناسب با همکاری و مشارکت دستگاه های دولتی و غیردولتی و مستندسازی این آسیب ها از جمله اهداف این بنیاد می باشد.

در این نشست ابتدا دکتر راستینه مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضمن تشریح فعالیت ها و اهداف بنیاد درخواست حمایت پلیس فتا تهران بزرگ از این موارد را مطرح و ابراز امیدواری کرد در گرو همکاری دو مجموعه و سایر سازمان های دخیل در برطرف نمودن آسیب های اجتماعی خدمات شایسته ای به شهروندان ارائه گردد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ضمن برشمردن آسیب های اجتماعی با تمرکز بر روی فضای مجازی مبتنی بر آخرین پرونده های ورودی و سناریوهای واقعی از جمله کودک آزاری،فروش نوزاد،اشاعه فرهنگ اوباشی گری،ناهنجاری های اخلاقی و … به تشریح اقدامات پلیس فتا و دستاوردهای این اقدامات پرداخت .

وی افزود: ضریب نفوذ اینترنت با سرعت سر سام آوری رشد کرده است ولی به موازات آن سواد رسانه ای و آگاهی مردم از این پیشرفت عقب مانده است و ما این عدم تناسب را به شکل پرونده های جرائم سایبری مشاهده می نماییم ، که در این خصوص بنیاد و سازمان های زیرمجموعه و همراه آن می توانند پلیس فتا تهران بزرگ را در زمینه ارتقاء سطح سواد رسانه ای مردم یاری نمایند و با انتشار محتوای پیشگیرانه تولیدی در خصوص جرائم سایبری و آسیب های اجتماعی مرتبط با این حوزه نقش بسزایی را در این زمینه ایفا نمایند.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر اینکه شهروندان اخبار را از منابع رسمی و معتبر دنبال کنند و بدون بررسی صحت موضوع به شایعات دامن نزنند، به هموطنان توصیه کرد: هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  یا مرکز فوریت های سایبری با شماره تلفن 096380 و مرکز فوریت های پلیسی با شماره 110 به همکاران ما اطلاع دهند تا در اسرع وقت اقدامات لازم صورت پذیرد.

منبع : پلیس فتای تهران

 

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

3 پاسخ

  1. با سلام مجدد. دیشب نتوانستم درست نظرم را بیان کنم. حقیقت این است که این جلسات برای وقت گذرانی و ار روی شکم سیری است. ابتدا هدف از برگزاری چنین نشستی را برای خود مشخص کنید. آیا اطمینان دارید این کار را برای خودتان نمی کنید و صرفا برای خدمت به جامعه دست به این اقدام می زنید؟ اگر اولی است که هیچ و اگر دومی است با چه بودجه ای دست به اجام چنین پروژه ای زده اید. نیروی انسانی متبحردر هر زمینه دارید؟ ارزیابی بودجه برای هر مورد چه مقدار است و از کجا تامین می شود؟ تا برسیم به بقیه مطالب. فکر می کنید با جلسه گذاشتن کار انجام می شود؟ اگر توانستید فقط اعتیاد را در جامعه کاهش دهید نه اینکه ریشه کن کنید، آنهم طی یک برنامه ده ساله ، بعد مورد دوم را پیگیری کنید. حمایت از زنان نسلها طول میکشد. کودکان کار پروژه ای سازمان یافته توسر زیر مجموعه های دولت است. چطور می خواهید با دولت درگیر شوید؟ میدانید راه اندازی مراکز توانمند سازی جامعه پذیری چه هزینه و نیروی انسانی مجرب می طلبد؟ لذا نظر من این است که حرکتی شعار گونه برای اهداف شخصی است. امئدوارم بتوانید این مهم را به انجام رسانید و من در اشتباه باشم. اگر جواب قانع کننده ای به سوالات من بدهید بنده هم گوشه ای از کار را خواهم گرفت اگر پذیرا باشید. خداوند به شما توفیق دهد.

  2. نتوانستم خود مطلب را پیست کنم لذا ارجاغ میدهم به مطلب تمساح اختلاس در پوسته تولید!! فرشاد مومنی (اقتصاد دان). بعد ببینم جرات می کنید از پیشگیری سخن بگویید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *